Kategorie

Czy koniecznie trzeba zawsze jeść chleb posmarowany jakimś tłuszczem?

Kromka białego chleba o wadze 25 g daje 65 kalorii jeśli ją posmarujemy grubiej, tzn. 12 g masła, wprowadzimy do organizmu 65+90 = 155 kalorii jeśli ją posmarujemy 5 gramami masła, otrzymamy 65+40 = 105 kalorii, a więc 50 kalorii zaoszczędzimy.

Podczas gdy 100 g masła daje 765 kalorii, to 100 g smalcu-930 kalorii, a 100 g margaryny – 780 kalorii (przeciętnie). Przypominamy przy tym, że tłuszcze zwierzęce (masło, smalec, słonina itp.) przyspieszają Continue reading

ABSOLUTNIE ZABRONIONE!

Trudno podać wszystko, czego nie powinno się jadać w czasie kuracji odchudzającej niemniej óto lista produktów, których szczególnie, jeść nie wolno: alkohol – pod każdą postacią (b. dużo pustych kalorii) wszelkie wędliny – kiełbasy, salcesony, boczki, skwarki, surowe (tatar), wędzone mięsa i ryby tłuste zupy i sosy smażeniny na tłuszczu śmietana i śmietanka

Continue reading

Cudowna kuracja dr D.G. Cosley’a część 2

ŚNIADANIE: jedno jajko na miękko, kawałek chleba razowego lub tost, czarna kawa lub herbata z cytryną. OBIAD: zraz mięsny gotowany o wadze 100 g, 125 g krótko duszonego świeżego szpinaku lub botwiny, 100 g surowego utartego selera, mała szklanka chudego mleka.

KOLACJA: filiżanka pozbawionego tłuszczu -bulionu, połowa pieczonego kurczęcia, mieszana sałata z pomidorów, sałaty gło-wiastej, selera, rzodkiewek, ogórków i świeżej pietruszki. Continue reading

Obiad = 50% kalorii dziennic

Omówiliśmy już śniadanie, zakąski, na które się czasem przed południem lub też wieczorami chodzi, a także skrytykowaliśmy „maleńkie wódeczki”, które czasami pija się na „maleńkim śnia-daniu”, nieraz do obiadu, ale może najczęściej przy proszonej kolacji.

Najwyższy więc czas zająć się obiadem. Obiad jako najważniej-szy posiłek w ciągu dnia, bez względu na porę, w jakiej się go spożywa, stanowi przeciętnie ok. 50% kalorii dostarczanych orga-nizmowi w ciągu całej doby. Przynajmniej tak być powinno i tak zwykle bywa. 30% kalorii dziennie powinno przypadać na śniadanie, a 20% na podwieczorek i kolację.

Continue reading

Leki są, ale…

Nieraz grubaski pytają, czy nie ma jakiejś szybszej metody odchudzania od diety i liczenia kalorii? Bo głodzić się nikt nie lubi, a szczególnie otyli, a jadać dużo, ale niskcf^alorycznie, i to przez długi czas, to trzeba… liczyć kalorie i zazwyczaj jeść to, czego się nie lubi. Bardzo ciężkie zadanie.

Owszem – są leki. Zwykle dzieli się jć na: moczopędne, psychotropowe i hormonalne. Moczopędne zwiększają wydalanie mocznika, ale powodują, że wodę ściąga się nie tylko z tkanki tłuszczowej odwodnieniu ulega cały organizm.

Continue reading

Klinika jarzynowa

Dr Bircher, lekarz szwajcarski, swoją kurację odchudzającą opiera na jarzynach. Twierdzi, że w nich jest zmagazynowana cała energia słoneczna i że tylko one mogą odchudzać i uzdrawiać pacjentów.

Dieta ta składa się z soków jarzynowych i owocowych, a ponadto pacjenci muszą prowadzić bardzo uregulowany .tryb życia.

– O godz. 6.30 pobudka i spacer na czczo do pobliskiego lasu.

Continue reading

Gdzie najbezpieczniej jest robić zakupy?

Niestety, coraz więcej Polaków robi zakupy w hipermarketach, gdzie proponowane są tanie produkty, jednak niekoniecznie są godne polecenia. Wybierane w trakcie zakupów produkty powinny przede wszystkim być dopasowane do potrzeb naszego organizmu. Należy więc zwracać uwagę na skład kupowanych przez siebie produktów – jeśli więc chcemy dołączyć do naszych zakupów owoce, to nie powinno się dobierać sezonowych, Continue reading

Dookoła żołądka

A teraz kilka słów o żołądku. Jak już pisaliśmy, najniebezpiecz-niejszy dla tycia wiek przypada pomiędzy 30 a 50 rokiem życia. Człowiek nie rośnie, traci na ruchliwości, kalorii wciąż mu przybywa, nie ma ich na co zużyć, a przemiana materii maleje. Organizm więc magazynuje zapasy w postaci tłuszczu na bfzuszku, biodrach, piersiach, udach, ramionach, podbródku – gdzie się da.

Continue reading

„Dobrowolny rozbitek”

Pamiętacie książkę pod powyższym tytułem dra Alaina Bom- barda? Autor chciał udowodnić, że nawet rozbitek z zatopionego statku, który absolutnie nic nie ma do jedzenia, może przetrwać

i przeżyć doskonale długi okres. Aby udowodnić tę tezę, wybrał się małą łódką w samotny rejs po oceanie i odżywiał się tylko tym, co mu oceamniał do zaofiarowania, a więc rybami. Wrócił nie tylłso cały, ale zdrowy, szczupły i zadowolony.

Continue reading

Doceń margarynę

Margaryna jest to utwardzony tłuszcz roślinny, tak spreparowany fabrycznie, aby się najmniej różnił od masła. W skład margaryny wchodzą tłuszcze roślinne (głównie olej arachidowy, palmowy kokosowy, rzepakowy i inne). Tłuszcze te stanowią do 82,5% woda !ub mleko (w margarynie mlecznej) w ilości do 17,5% ora różne dodatki stanowiące razem ok. 1%. Są to dodatki smakowe jak sól, cukier dodatki zapachowe, jak olejki, dodatki konserwu jące, np. benzoes odżywcze, jak zawierająca fosfor lecytyna lul prowitamina A, czyli karoten, który równocześnie nadaje marga rynie żółtawe zabarwienie. Lecytyna ma tę dodatkową właściwość że przy smażeniu zapobiega rozpryskiwaniu się margaryny n patelni. Lecytynę otrzymuje się, z soi lub słonecznika.

Continue reading