Kategorie

Co jeść na zdrowe śniadanie?

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia, ponieważ to właśnie ten posiłek może być najobfitszy. To dzięki niemu będziemy mieć energię na cały dzień – jedzenie zbyt obfitych kolacji i obiadów może powodować odkładanie się zbędnej tkanki tłuszczowej. Śniadanie powinno natomiast zawierać jak najwięcej wartości odżywczych. Warto więc połączyć owsiankę, mleko z płatkami kukurydzianymi, owocami – należy także pamiętać o zdrowych napojach, jak herbata czy woda. Zdrowe śniadanie powinno zawierać w sobie węglowodany, wszelkie niezbędne witaminy i wiele innych wartości odżywczych. Doskonałym dopełnieniem mógłby być więc sok pomarańczowy, zawierający wiele witaminy C. Podstawą zdrowego śniadania jest jednak przede wszystkim rezygnacja z posiłków smażonych – olej jest nie tylko kaloryczny, ale może także być rakotwórczy, jeśli spali się. Potrawy smażone lub pieczone mogą stanowić część obiadu. Zdrowe śniadanie może sprawić, że zaczniemy dzień w znacznie lepszej formie, z lepszym samopoczuciem – warto o tym pamiętać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *