Kategorie

Fosfor – uniwersalny

O fosforze można powiedzieć, że trudno o składnik pokarmow bardziej uniwersalny, to znaczy taki, który by odgrywał ta zasadniczą rolę w tylu różnorodnych i ważnych dla życia proce sach. W normalnych warunkach jego niedobory występują bardz rzadko.

Siarka – na porost włosów: Siarka dostaje się do naszego ustroju z białkiem, np. mięs wołowego, jaj, mleka, pszenicy, fasoli, owsianki (owies wpływa n piękny połysk włosów nie tylko u koni). Zdarza się, że duże porcj ziemniaków wywołują u ludzi wzdęcia, a nawet biegunki. Jest t spowodowane również zawartością siarki w związkach niebiałko wych, między innymi w ziemniakach. Nie należy więc przesadza w objadaniu się ziemniakami. Jest to szczególnie ważne w kura cjach odchudzających.

Fluor – na zęby: Fluor jest bardzo niebezpieczny. Gdy jest go za mało, następuj próchnica zębów, a gdy za wiele – fluorzyca1 (niedorozwój i znit kształcenie zębów). Granica pomiędzy ilością dostateczną a zb dużą jest bardzo subtelna. Toteż np. wzbogacanie wody fluorei (np. w miastach) musi być prowadzone niezwykle ostrożnii Stwierdzono, że fluor zapobiega próchnicy, o ile jeszcze ni

aatakowała zębów. Badano nasze wody wodociągowe we wszyst- ich województwach – fluorzyca na ogół nam nie grozi. Jedynie v województwach kieleckim, lubelskim i łódzkim ilość fluoru

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *