Kategorie

Ile posiłków dziennie i w jakiej ilości powinno się je jeść?

Do najczęściej zadawanych przez dietetyków pytań, należą te związane z częstotliwością i ilością spożywanych pokarmów. Jedno z najczęściej powtarzanych w takich wypadkach sentencji „śniadanie jedz, jak król…” kryje w sobie wiele racji. Osoby, chcące żyć zdrowo, powinny spożywać obfite śniadanie, by mieć wiele energii na cały dzień. Poprawi ono samopoczucie i nie spowoduje odkładania się nadmiernych kalorii. Poranek jest bowiem taką porą dnia, w której nasz metabolizm działa dość szybko. Na obiad, najlepiej decydować się w godzinach wczesno-popołudniowch, ponieważ w późniejszych będzie czas na kolację. Warto pamiętać, że w ciągu doby powinno się spożywać od czterech do pięciu posiłków. Po śniadaniu, należy jeść posiłki co trzy lub cztery godziny. Po większym śniadaniu, najlepszym rozwiązaniem byłoby zdecydować się na mniejsze porcje pozostałych posiłków. Dietetycy zachęcają także, by pomiędzy trzema głównymi posiłkami, spożywać drobne przekąski, jak owoce, jogurty, rezygnując ze sztucznych węglowodanów, jak czekolada czy cukierki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *