Kategorie

Pożywienie otyłych ludzi

Odżywianie jest nieurozmaicone i nie dostarcza wszystkich potrzebnych składników organizmowi. A do tego jeszcze ta szalona wprost ilość papierosów. Tak. Wszystko razem- to utrata urody, zdrowia i szybka starość.

Czy spotkaliście kiedy otyłą kobietę, która by mówiła, że dużo jada? Ja nie. Czasem tędzy mężczyźni przyznają się do dobrego apetytu chlubią się nawet smakoszostwem i zdolnością pochłaniania ogromnych porcji, ale u kobiet taką szczerość spotykamy bardzo rzadko. Przeważnie „nic nie jedzą” lub „jedzą jak ptaszek”.

Ale oczywiście nieraz się zdarza, że zmartwione swoją tuszą kobiety odmawiają sobie porcji zupy, wartości np. 100 kalorii, po to, aby zjeść potem „maleńkie ciasteczko” wartości 200 kalorii lub więcej. Odmawiają sobie 100 g gotowanych ziemniaków, ale zjadają400 g chleba Grahama, stosunek jest 94:235. Odmawiają sobie herbatnika wartości np. 70 kalorii, aby wypić parę kieliszków likieru, które w sumie dadzą 425 kalorii.

Zauważcie, że szczupli ludzie przeważnie nie lubią słodyczy lub jadają ich bardzo mało, często nie słodzą napojów ale prawie nigdy nie zdarza się to w przypadku grubasów. Tędzy ludzie jadają zwykle tłusto i słodko stąd ich otyłość. I dlatego właśnie zmiana jadłospisu jest dla nich zwykle przejściem dość ciężkim. Niestety bowiem te dwie rzeczy: tłuszcze i słodycze dostarczają najwięcej kalorii.

Powiedzmy, że zwykliśmy dość grubo smarować chleb masłem. Ale co to znaczy „dość grubo”? Otóż na nożu jest porcja 12 g masła. To stanowi 90 kalorii. A na drugim nożu porcja 5 g masła = 40 kalorii, zupełnie wystarczająca do posmarowania kawałka chleba.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *