Kategorie

Warzywa podstawą diety

Wiele osób unika jedzenia warzyw, ponieważ uznaje je za niepotrzebny, nudny dodatek do posiłku. Najnowsze badania dietetyków wskazują, że warzywa i owoce powinniśmy spożywać w dziewięciu dawkach, czyli niemal w każdym posiłku. Warzywa są bowiem bogate w takie związki, jak błonnik, fitozwiązki i cały zespół witamin. To właśnie dzięki nim, zapewnimy sobie zdrowy wygląd skóry i cery, a także lepsze samopoczucie. Regularne spożywanie warzyw poprawi także naszą odporność, dzięki czemu nie tylko nie będziemy chorować na każdą możliwą infekcję, ale zmniejszymy prawdopodobieństwo występowania niektórych nowotworów, cukrzycy, chorób serca, kłopotów z ciśnieniem i podniesionego cholesterolu. Dietetycy zapewniają, że warzywa powinny być spożywane przez wszystkich, niezależnie od ich wieku i płci. Jeśli więc ktoś czuje, że surowe warzywa są zbyt dużym obciążeniem dla jego organizmu, może warto byłoby zastanowić się nad ich gotowaną wersją. Idealnie komponują się także w sałatkach i ciepłych daniach, jak zupy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *